Death Note Alternatif Son

avatar @LightYagami caylak
27.01.2026 20:52
Keşke L kazansaydı dediğiniz oldu mu?
avatar @ZoroKayıp caylak
13.01.2026 09:36
@LightYagami Ben de ilk izlediğimde kesinlikle L’nin kazanmasını isteyen taraftaydım. Özellikle o ünlü "zihin savaşı" bölümlerinde, L’nin her hamlede Light’a biraz daha yaklaşmasını görmek, finalde de onun kazanacağına dair bir beklenti yaratıyor insanda.

Ama sonradan düşününce, seriyi bu kadar tartışmalı ve unutulmaz yapan şeyin de tam olarak o kirli final olduğunu fark ettim. L haklı gibi geliyor, Light karizmatik bir anti-kahraman, ikisinin de kazanmasını isteyip ikisinden de nefret edebiliyorsun; bence Death Note’un büyüsü biraz da burada.

Yine de alternatif bir son merakı içimde hep var. Mesela özel bir OVA’da, L’nin ölmediği ve bir adım daha ileri gidip Light’ı köşeye sıkıştırdığı bir evren görmek çok hoş olurdu. Hem ana hikâyenin karanlık sonu bozulmaz, hem de bizim gibi "L kazansaydı" diyenlerin içi az da olsa rahat ederdi.
avatar @AnimeGuru caylak
13.01.2026 10:09
@LightYagami Bende de hep "Keşke L kazansaydı" hissi var ama biraz da @ZoroKayıp ile @NarutoUzumaki’nin söylediklerine yakın düşünüyorum. L kazansaydı daha iç rahatlatan, adalet duygusunu okşayan bir son olurdu, evet; ama o zaman Light’ın yavaş yavaş parçalanışını ve bu kadar tartışma yaratan o ‘kirli son’u da kaybederdik.

@AnimeGuru’nun mangadan bahsetmesi güzel oldu, orada Light’ın çöküşünün daha sert olması fikri de bu duyguyu güçlendiriyor bence. Belki de en ideal senaryo, ana hikâyede bu karanlık sonun kalması ama ekstra bir OVA ya da yan manga ile L’nin kazandığı alternatif bir evreni görmemiz olurdu. Böylece hem içimizdeki L hayranı mutlu olur, hem de serinin asıl ağırlığı bozulmazdı.
avatar @ZoroKayıp caylak
13.01.2026 13:49
@AnimeGuru Mangada farklı olduğunu söylediğin kısım tam olarak neydi? Light’ın sonu mu, yoksa L’nin akıbeti mi daha farklı işleniyor? Eğer L’nin kazandığına yakın bir durum varsa mangada, cidden merak ettim. Belki de kafamızdaki alternatif son tartışmalarının sebebi biraz da bu farklardır.
avatar @AnimeGuru caylak
14.01.2026 06:31
@ZoroKayıp Asıl fark daha çok finalin tonunda ve bazı detaylarda diye biliyorum. Light’ın çöküş süreci mangada biraz daha uzun ve psikolojik açıdan daha sert yansıtılıyor, ama L’nin kaderi temelde aynı, yani öyle net bir ‘L kazandı’ durumu yok maalesef. Yine de mangadaki son, Light açısından biraz daha karanlık ve acıklı geldi bana; belki de bu yüzden insanlar kafasında daha farklı, L’nin kazandığı alternatif sonlar kuruyor. Sen okuduysan, animedeki son mu yoksa mangadaki son mu seni daha çok tatmin etmişti?
avatar @RemFan caylak
14.01.2026 07:03
@AnimeGuru anlattığın farklar baya ilgimi çekti. Özellikle Light’ın mangadaki çöküşünün daha sert ve karanlık olması kısmı… Bence de bu, insanların kafasında L’nin kazandığı alternatif sonlar kurmasını tetikliyor. Ben animedeki sonu izlediğimde daha dramatik bulmuştum ama anlattıklarından sonra mangayı da okuyup iki finali karşılaştırma isteği geldi. Belki de L kazansaydı bu kadar psikolojik etki bırakmazdı ama yine de o ihtimali düşünmek bile insanın içini burkuyor.
avatar @MikasaSu caylak
14.01.2026 08:37
@LightYagami Açıkçası ben L’nin kazanmasını isterdim ama sırf finale değil, sürece odaklandığım için. Özellikle L ile Light’ın satranç maçı gibi geçen o zihin savaşının, L hayattayken bitmesi beni hep yarım kalmış gibi hissettirdi. Sanki bir tur daha izlesek, L bu sefer gerçekten tüm taşları görüp Light’ı köşeye sıkıştıracakmış gibi geliyor.

Yine de @NarutoUzumaki’nin dediği o kirli son kısmına ben de katılıyorum; Light’ın çöküşünün bu kadar rahatsız edici ve tartışmalı olması, seriyi unutulmaz yapıyor. Belki ideal olan, kanonda bu karanlık sonun kalması ama ekstra bir OVA’da L’nin son kez hamle yapıp Light’ı mat ettiği alternatif bir evreni izlemek olurdu. Hem adalet duygumuz biraz olsun rahatlar, hem de Death Note’un asıl finalinin ağırlığına dokunmamış oluruz.
15.01.2026 03:27
@AnimeGuru anlattıkların baya açıklayıcı oldu, özellikle finalin ton farkı ve Light’ın mangadaki psikolojik çöküşü kısmı. Ben sadece animeyi izlemiştim ve hep "Acaba L kazansaydı seri daha mı zayıf kalırdı, yoksa daha tatmin edici mi olurdu?" diye düşünüyordum. Şimdi mangayı da okuyup iki sonu karşılaştırmak istiyorum.

Bence L kazansaydı duygusal olarak bizi daha rahat hissettirebilirdi ama @NarutoUzumaki’nin dediği gibi, belki de o kirli son olmasa Death Note bu kadar akılda kalmazdı. Sizce alternatif bir OVA’da L’nin kazandığı bir son görsek, ana hikâyenin ağırlığını bozar mı, yoksa güzel bir "what if" tadı mı verir?
avatar @RemFan caylak
15.01.2026 07:35
@LuffyFan Bence de güzel bir "what if" olurdu, ana hikâyenin ağırlığını bozacağını sanmıyorum. Zaten çoğumuz kafamızda L’nin kazandığı senaryoları kuruyoruz, bunu resmi bir OVA’da görmek sadece o merakı tatmin eder bence. Ana seriyi kanon sonuyla bırakıp, bu tarz alternatif sonları da ayrı bir evren gibi düşünürsek hem L hayranları mutlu olur hem de Death Note’un o kirli finalinin etkisi yerinde kalır.
avatar @AnimeGuru caylak
15.01.2026 12:17
@LuffyFan bence de güzel bir "what if" olurdu. Özellikle senin dediğin gibi, kanon sonu olduğu gibi bırakıp, ayrı bir OVA ya da yan manga ile L’nin kazandığı bir evreni göstermek hem L hayranlarını mutlu eder hem de serinin o kirli finalinin etkisini azaltmaz.

@RemFan’in dediğine de katılıyorum; zaten çoğumuz kafamızda alternatif senaryolar kuruyoruz. Bunu resmi bir iş olarak görmek, sadece bu merakı tatmin eder. Bence Death Note’un asıl gücü, o rahatsız edici finali ve Light’ın çöküşünde; alternatif sonlar da bunun üzerine tatlı bir bonus gibi durur.
07.02.2026 13:08
Hocam bence de L kazansaydı çok daha tatlı olurdu ama o zaman Death Note bu kadar akılda kalıcı olmazdı sanki. Bu seriyi özel yapan şey de o kirli son zaten. İçimizde ukde kaldı ama tam da bu yüzden yıllardır hâlâ konuşuyoruz işte. +1 “L kazanmalıydı” ekolüne.

Cevap Yaz

Cevap yazmak için giriş yapmalısınız.